Próbáltad már?
Kényelmes túra, karosszékben
Az 1900-as évek kezdetén felmerült függővasút ötlete végül
1970. augusztus 17-én vált valóra. Az első utasok 5 forint ellenében 12 perc
alatt, 4 km/h sebességgel győzték le a 262 méteres szintkülönbséget, és jutottak
a János-hegy tetejére. A kötélpálya nevére beérkezett pályázatok között a Csúcsrakúszó,
Jancsi-függi, Tájdrót is szerepelt, végül Libegőre keresztelték.
A Tatabányán elkészült acél oszlopokat egy ún. „szánkó”
segítségével a hegyről csörlőzték le és állították a kijelölt helyükre. Az
üzembe állított drótkötél az első 9 évben a terhelés miatt 20 métert nyúlt. Ez a
változás egy normális folyamat, ezért a kötelet időnként rövidíteni kell.
Az utazás élménye önmagában is izgalmas, de a magasból szép
panoráma nyílik a városra, a távolabbi hegyekre. A kirándulók a pálya alatt
húzódó meredek ösvényen gyalog is megtehetik az utat, vagy nevezhetnek az éves,
tavaszi „Előzd meg a Libegőt!” futóversenyre.
A Libegő két végállomása a 21-es és a 291-es busszal közelíthető meg. Pontos
nyitva tartása a BKV oldalán olvasható. A kis sebesség miatt a Libegő ki- és
beszállásnál nem áll meg, ezért, ha nem vagyunk elég gyorsak, akár üzemzárásig
is keringhetünk, ha nem sikerül időben kiugrani a székből! :)
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.