2012. április 3., kedd

A Libegő

Próbáltad már? 

Kényelmes túra, karosszékben


Az 1900-as évek kezdetén felmerült függővasút ötlete végül 1970. augusztus 17-én vált valóra. Az első utasok 5 forint ellenében 12 perc alatt, 4 km/h sebességgel győzték le a 262 méteres szintkülönbséget, és jutottak a János-hegy tetejére. A kötélpálya nevére beérkezett pályázatok között a Csúcsrakúszó, Jancsi-függi, Tájdrót is szerepelt, végül Libegőre keresztelték.

A Tatabányán elkészült acél oszlopokat egy ún. „szánkó” segítségével a hegyről csörlőzték le és állították a kijelölt helyükre. Az üzembe állított drótkötél az első 9 évben a terhelés miatt 20 métert nyúlt. Ez a változás egy normális folyamat, ezért a kötelet időnként rövidíteni kell. 

Az utazás élménye önmagában is izgalmas, de a magasból szép panoráma nyílik a városra, a távolabbi hegyekre. A kirándulók a pálya alatt húzódó meredek ösvényen gyalog is megtehetik az utat, vagy nevezhetnek az éves, tavaszi „Előzd meg a Libegőt!futóversenyre.

A Libegő két végállomása a 21-es és a 291-es busszal közelíthető meg. Pontos nyitva tartása a BKV oldalán olvasható. A kis sebesség miatt a Libegő ki- és beszállásnál nem áll meg, ezért, ha nem vagyunk elég gyorsak, akár üzemzárásig is keringhetünk, ha nem sikerül időben kiugrani a székből! :)



Forrás: 



Épül a Libegő 1969

Libegő átadása 1970


Bejárat a hegy lábánál 2011.


Őszi utazás a Libegőn 1973


A régi még piros tartó oszlopokkal

Ösvény a Libegő alatt
 

Kilátás a Libegőről
 
Panoráma
 
Bejárat a János-hegy tetején

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.