Tudtad?
Margit híd
A székesfőváros második állandó hídját, a Margit hidat 1876. április 30-án adták át a forgalom számára. A korábbi fakocka burkolatot a nagy igénybevételt követően kőkockásra cserélték.
A korabeli obeliszkek, kandeláberek, lámpaoszlopok, díszes öntöttvas korlátok, kőből faragott címerek és oroszlánfejek, Zsolnay csempék a világháborúban elpusztultak. A háború után az újjáépítéssel a régi 8 főtartó helyett 6 ívet építettek be, az ívek és a pálya között elmaradt a rácsozat, a díszítőelemekről nem is beszélve.
A 2009-es nagyobb lélegzetű felújítás során műemlékvédelmi jelleggel állították helyre a hidat. Így került vissza többek között az eredeti formájú korlát. A hídszerkezetbe a régihez hasonló, X alakú kereszttartókat építettek be.
Érdekesség, ha megfigyeljük a hídközepet és a Margit-szigetet összekötő szakaszt és képzeletben az X alakú kereszttartókat tükrözzük az útpálya felé, akkor kirajzolódik előttünk az elfektetett Eiffel-torony képe.
Forrás:
Margit híd
A székesfőváros második állandó hídját, a Margit hidat 1876. április 30-án adták át a forgalom számára. A korábbi fakocka burkolatot a nagy igénybevételt követően kőkockásra cserélték.
A korabeli obeliszkek, kandeláberek, lámpaoszlopok, díszes öntöttvas korlátok, kőből faragott címerek és oroszlánfejek, Zsolnay csempék a világháborúban elpusztultak. A háború után az újjáépítéssel a régi 8 főtartó helyett 6 ívet építettek be, az ívek és a pálya között elmaradt a rácsozat, a díszítőelemekről nem is beszélve.
A 2009-es nagyobb lélegzetű felújítás során műemlékvédelmi jelleggel állították helyre a hidat. Így került vissza többek között az eredeti formájú korlát. A hídszerkezetbe a régihez hasonló, X alakú kereszttartókat építettek be.
Érdekesség, ha megfigyeljük a hídközepet és a Margit-szigetet összekötő szakaszt és képzeletben az X alakú kereszttartókat tükrözzük az útpálya felé, akkor kirajzolódik előttünk az elfektetett Eiffel-torony képe.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.